Petua hilangkan sakit sengugut

Assalamualaikum and selamat petang, huhh hari ni aku [ not in mood ] haihh, sengugut aku naik :'( tadi aku betul betul menahan sakit sengugut ni tauu :'( habis minyak panas aku simpan di perutt. air panas pun aku simpan dekat perut. eehh. bukan air sekaligus tuh, air tu dalam botol. so aku simpan kan lah. dapat lah kurangkan sikit. hmm. 5jam! aku menahan, YaAllah. bisa sangatt. mama cakap Sabar. dan aku sabar lah. 2jam aku tertidurr. hmm, si Afeel pun ndk terlayanSS. HAHA! nvm.. :( for gurlSS only~ but, aku masih ada mood mau update blog'St. terbaik (Y) hehe. okay cerita pasal sengugut ni. aku mau share sikit, ada orang cakap sakit sengugut ni adalah 1/3 daripada sakit bersalin, wallaweyhhh. memang punn. period kaaan. memang tuuhh. 1bulan 1sekali. normal okay~ Kalau siapa yang sengugut teruk sangat tuh. memang bergulung dekat atas katil macam mau pengsan pun ada. bangun pun tiada daya sudah, makan pun teda nafsu. okay ada tips mau hilangkan sakit sengugut tuh. aku dapat bagi 6 jaee yeaah :) ni pun aku dapat daripada blogblog olangg. :D :D

1) okay masukkan air panas dekat botol. jangan lah panas sangatt. tambah air sejuk sikit. macam aku buat tadi tuh, time aku sakit sengugut ni, aku masukkan air panas. simpan lah dekat perut, insyaallah dapat mengurangkan sedikit ngeri dekat perut anda :D

2) kawan aku ramai yang kurangkan sakit sengugut ni, dengan minum COLA~ woww. biasa nya orang period laa. kalau 7 hari 7 malam dia period 7kali juga dia kena sengugut, nvm this tips ( TAK DISARANKAN )

3) kalau kamu mahu kasih hilang betul betul etuu rasa sengugut, baik kamu tidur. naaaa. this!! xD aku ada buat kan td. yang awal awal aku cakap. Akan hilang tuh. pecaya laaa. kalau lebih sandi lah kan ada lagi orang nak muntah, la apa laa. memang etuu baguss kamu simpan minyak panas ataw bawa tidur. okay~? :D

4) okay makan penadol? hmm ni tak payah buat pun ndak apa, tapi ada lah orang cakap. kita period jangan makan ubat sangat, sebab takut darah haid kita akan tergantungg. XD tapi sesetengah nya lah . this tips pun ( TAK DISARANKAN )

5) Pastikan kita letak minyak panas. naaa ini pun aku ada bwat tadi. memang betul betul mujarab laah. terus jangan lupaa, pakai stokin, sebab orang period ni macam orang demam. Sejuk grrr XD. hehe

6) minum air rebusan halia. supaya darah berjalan dengan lancar dan badan hangat. Air rebusan halia juga dapat menghindarkan bau yang tidak bestt ( ehem paham paham laa ) tapi jangan terlmapau minum pula. nanti telampau panas badan kita.

* okay etuu seja tips yang dapat aku berikan. tips ni sikit sikit ada lah juga aku dapat petua daripada arwah nenek aku, sebab dulu kalau aku period, memang dia yang sentiasa rebuskan air halia. buat air panas. sapukan minyak panas dekat perut akuu. tapi sekarang mama aku sudaa. dia yang nasihatkan akuu. okay memang kamu rasa sengugut ni nak berak tapi bila nak berak takk jadi berakk sebab.. dia kan sengugut. bukan sakit perut biasa~ hahaha! okayy. selamat mencuba k. btw, saya rindu arwah nenek saya :'( Al-fatihah. 
assalamualaikum.