Twitter / Facebook ?

Assalamualaikum w.b.t korang =) ehh? loghat semenanjung pula ba aku ni. Wakakai. HAHA! hai hai kamu, Entry ni aku rasa. 2 kali aku update dalam 1 hari. apodaaa, malar bosan? =( aik? tapi ndada mood mau update status atau tweet tweet sepanjang hari, sebab? pun aku bosan. blogging is BEST! hehe. macam diari aku bah blogging ni. kaaaaaannn. ( puii perasan ) hehe. memang pun la baa ( kali ) 
Okay bercerita pasal twitter sama facebook. bagi aku twitter lagi best, facebook? hm jarang bagi aku. sebab facebook ni lama sudah ba aku buat, twitter tuh baru seja minggu pnya minggu lepas. then, facebook dan twitter memang best. 

Facebook kamu dapat jumpa kawan kawan lama kamu. facebook aku satu sudah aku deactived, malas bah aku. telampau ramai kawan mau 50+++ . HAHA! nyei kali baa. tapi adalah juga sesetengah orang, etss? sesetengah arrr bukan semua. ada lah juga sikit sikit orang menyalah gunakan facebook ni. hmm, ada la juga orang main sindir sindir, ada adik beradik angkat lah ( jujur! aku ada adik angkat, kaka angkat and abang angkat. eh? bf angkat tak ada kaa? ) HAHA! opss aku setia taw. nyeii. HAHA! tapi best bah juga ada segala angkat angkat ni, dapat juga kasih erat erat silaturrahim. tapi bilang mama. " ADIK SENDIRI PUN TAK TERJAGA. MAU LAGI BA ADA ADIK ANGKAT DI FB. " my mum pernah cakap macam ni dulu, sebab? salah aku lah juga. HAHA! telampau main fb, sekarang? hmm kelamuan suda ohyah. kelamuan dalam bahasa melayu. bosan=) tapi best bah fb ni, boleh main like like, comment comment, then fake relay? huhhh, aku tak suka fake relay. DAN! aku mula bengang dengan fb ni, apabila wujud nya makhluk TIMELINE! huh. siapa tak suka TIMELINE? sama lah macam aku ni. gara gara tuh lah, aku inda suka sudah buka fb. bukan apa. lambat ba! aiyerr, siput siput ba. bangas aku menunggu if dia mau loading, ededehh. 


Siapa yang tak tau apa itu FACEBOOK, atau pun nak mula buat FACEBOOK. mari aku ajar=) first kamu buat email dulu, tak kira lah di YAHOO kah, di GMAIL kah. nah WEBSITE NYA terus tuh, ada tuh dia cakap SING-UP di tepi, nahh. 


kamu isi lah. terus kalau sudah siap? kamu tekan lah continue. TERUS pigi SINI log in macam biasa:)

Next, cerita pasal Twitter, YES :) aku sangat suka sama twitter, even aku jarang buka sudah. sebab di sana. Ada cerita cerita baru baa. Ayat ayat cantik. memang best lah twitter. lagipun twitter teda TIMELINE? HAHA! ( eh? apa yang aku merepek ni? ) HAHA! Twitter ada retweet, reply, favorites. and boleh letak background and header! HEHE~ mula mula agak sikit bingung la. sama twitter ni. lama lama best pula. okay kamu mau ada twitter ka? kamu pegi SINI 


okay abis. hope kamu enjoy! heheh. kbaii, selamat mencuba :D