TRAIN ://

Assalamualaikum w.b.t, selamat tengahari . Lama nda update blog, 4hari lamanya. haizzzzz :D apa khabar kamu? sorry ah nda terupdate blog, HAHA! busy jalanSS, with my beloved boyfriend. HAHA! inda baa. beloved family baa, Pigi kk ( kotakinabalu ) seja kami. jalan jalan, Cuti sekolah. kaannn. first mau cerita pasal hari sabtu tuh, kami otw kk. naik TRAIN! bahasa kemelayuan KERETA API. kereta api tuu, jalan jam 11 baa. Time tuh aku, maci aku, sama adik aku jaee 3 orang. okay jam 10.48 sudah~ masih jem lagi di beaufort, tambahan pula di beaufort ada ramai ramai kaan. pesta gegar~ anjuran UMNO, eleyley lagi laaarrr jem, lama lama kami sampai jam 10.53. what? nasib sempat beli tiket !! kalau tidak. inda terjalan laa kami :D terjun terus baaa dari kereta, pigi stesen kereta api tu. HAHA! lambat kaaan, naaaaa~ okayy sudah beli tiket. pigi train, YA ALLAH. time di luar train tuu, punya lah sesak nafas akuu. HAHA! sana lah juga aku terhiduu bau sigup, sana lah juga bau makanan ( luar ) pening aku, sudah pun time tuh perut aku kosong. KOSONG KOSONG~ hmm, okay masuk dalam train. aku, maci aku, adi aku. duduk di belakang~ jam 11 sudah. jalan lah sudah, sampai seja di LUMAT. ada orang makan di train! huh, tau la ba kamu lapar. aku pun lapar juga, Haizzzz. sabar seja laa kaaan :D sampai di membakut, betambah suda penduduk train. aku, maci aku, adi aku. duduk dua kerusi versi tiga orang, lorrr. ramai baaa orang tuh. macam macam bau  ada. okay sampai dekat bongawan. perhentian ke-tiga! hmm, sini tak ramai orang, dan!! dalam masa yang sama juga, ada nenek muntah. lorrr~ pening akuu douhh. Astagfirullahaladzimm~ hmmm. terpaksa laa pekerja kereta api tuh kasih bersih, nenek tu rupanya makan DURIAN!! kan dalam kereta api DILARANG BAWA DURIAN ,,, adoiihhh. kali first time kali dia naik train~ okay tuh sudah settle, perhentian ke-empat! di kimaniss. huhh, teda apapa. aku sama adik aku begambar. maci aku yang take. 



TADAAAAA~~~ hahaha. seblah tu adik akuu.

okayy singgah dekat PAPAR. perhentian ke-lima. ada satu tragedii~ okay ada lelaki berumur. laaa suda, 40-an begituu. dia sebenarnya naik train dari beaufort. pigi papar~ time dalam perjalanan. dia TERTIDUR!!!!
lepastuh. limpas sudah stesen kereta api. dia teriak! " KERETA AKU TINGGAL DI PAPAR " kami bilangg siapa suruh kau tidur xD.. habis dia antak pintuu. lorrr~ hahahaha. lama lama kena kasih turun juga dia di jambatan. naaaahhh~ lugai lugai laa kau bejalan pi pekan papar, duidui. abissss suda cer, perhentian ke-enam. di kinarut. semua orang turun, perhentian ke-tujuh pun ramai juga orang turun di putatan. DANN! perhentian terakhir. yang ke-lapan di tanjung Aru, paling lucu laaa. HAHA! keluarga yang rock tadi tu berebut keluar train,. edidididi. HAHAHA! macam nda pernah naik train, tapi moral value dalam cerita ni. dapat juga aku jumpa ramai karenah orangg xD. hehehehe. lucu baaaa :D best la naik train~ nanti aku mau naik train lagi. tralalalala. heheh, kbaiii :DD